torsdag 24 april 2008

Lyfta på benet

Har inte skrivit här på ett tag. Har varit mycket bråk och tjafs i mitt "vanliga" liv. Mend et är nog som mestöver nu, tack och lov.

Ringo är överförtjust över sommaren som börjat komma till vårt kära Göteborg. Han biter på typ allt skräp han hittar ute och äralldeles vild! Jag måste hela tiden hålla koll på honom så att han inte hittar tuggummi eller något liknande. Idag drog jag en bomullstuss ur munnen på honom. Jg menar vem slänger ut bomullstussar? Någon som gör sin hudvård i bilen? Sedan jag skaffade hund har jag blivit ganska så förbannad på folk som skräpar ner. Skäms!

Häromdagen lyfte han på benet när han kissade! Bara lite och bara en gång men ändå! Han har nog börjat bli en pubertetsvalp nu. Han drar även väldigt mycket i kopplet och lystrar inte till "kom" lika ofta nu. Alltså jag tror att det är någon slags pubertet. Måste bara få honom att sluta dra! Jagbrukar stanna så fort han drar så att han ska förstå att han inte kommer vidare när han drar, men den metoden hjälper inte riktigt. Känner mig lite rådlös. Skaläsai mina Härliga Hund-tidningar. Har hur många som helst.

Måste dessutom fortsätta jobba på Volpinoboken. Den var väldigt kul och avslappnande att skriva på.

Inga kommentarer: