torsdag 15 maj 2008

Underbar morgon

Jag och Ringo vaknade tidigt i morse och var ute och gick en och en halv timme i skogen. Ringo var lös och sprang omkring och jagade änder och fiskmåsar och var så oerhört lydig! Iofs jagade han en joggare också men förutom det var han väldigt lydig, kom när jag ropade och slutligen så ignorerade han till och med människor som gick förbi. Jag trodde att han skulle hoppa på allt och alla men det gjorde han inte! Det gick alldeles utmärkt att ha honom lös. Det var som en dröm, en alldeles underbar morgon, jag och min hund ute på promenad. Och det var så skönt att kunna gå! Har ju en nervskada i benet nu och det är ju något man inte saknar förrän man förlorat det, förmågan att kunna gå, och det är så skönt att kunna gå igen! Älskar att promenera nu!

Och jag ser framemot den dagen jag kan börja springa igen. Då ska jag och Ringo springa tillsammans i skogen. Det var alldeles underbart alltihop! Förr, när jag inte hade hund, var det bara tråkig träning att ta långpromenader eller springa ute, men nu, med Ringo, så är det skönt och vackert. Det är så fint att se honom lycklig där han springer och tittar på fåglar. Och han hoppade lite i vattnet, föll nästan i, så jag blev lite orolig där ett tag, men han klarade sig tack och lov. Hade blivit lite jobbigt att behöva simma ut och hämta honom.

Synd så tog jag inte med kameran. Hade varit fint att lägga upp bilder på Ringo ute i skogen. Men jag får ta med kameran nästa gång. Funderar på att göra detta till en riktig vana nu när jag kan gå och allt. Så skönt.

Inga kommentarer: